14 November 2010

Tjuvtitt

Mamma och jag ska delta i Kvinnornas julmässa (2-6.12) här i Helsingfors i år igen. Det är nu tredje året som vi är där och säljer våra alster. Mamma säljer pulsvärmare (hon intervjuades av ÖT nyligen; klicka på de små pilarna för fler bilder) och andra stickade accessoarer och jag har lite av varje, både stickat och sytt. Hoppas jag. Som vanligt är jag ute i sista minuten. Det är två veckor sedan mitt senaste blogginlägg och under den tiden har jag försökt färdigställa mina julmässa-UFO:n (pulsvärmare med pärlor) och komma lite längre på en konstdocka som jag hoppas kunna sälja. I går målade jag dockans ansikte (ett av de moment jag fruktar mest och gillar bäst) och sydde hennes korsettliv. I dag har jag tillverkat sandaler och pulsvärmare. Bara limmet torkar på sandalerna kan jag börja plocka ihop de olika delarna. Just nu ligger armar, ben, kropp och huvud utspridda på olika ställen på mitt skrivbord...

Skrålla ner för en tjuvtitt på några av de saker jag kommer att erbjuda på julmässan.



Sneak peek

My mum and I will be at the Women's Christmas Fair (2-6 December) in Helsinki again this year. This is the third year we go there to sell our handmade stuff. Mum sells wrist warmers (she was interviewed by a local newspaper recently; click on the little arrows to see more images) and other knitted accessories, and I have a little of this and that, both knitted and sewn. I hope. As usual I started at the very last minute. It's been two weeks since my last blog post, and during that time I've tried to finish some of my Christmas fair-UFOs (beaded wrist warmers) and make some progress on an art doll that I'm hoping to sell. Yesterday I painted her face (one of the stages that I fear most and like best) and constructed her bodice. Today I've constructed her shoes and wrist warmers. As soon as the glue dries on the shoes, I will be able to put together the different parts. At the moment her arms, legs, body and head are scattered all over my desk...

Below is a sneak peek of some of the things I will offer at the fair.

 Dockans pulsvärmare och sandaler - Dolly's wrist warmers and shoes

Pulsvärmare med pärlor - Beaded wrist warmers

1 comment:

  1. How much do you charge for the wrist warmers? I would love a pair.

    ReplyDelete